eGuide

Det finns enklare sätt
– migrera till molnet!

Migrera enkelt till molnet

En kontaktcenterlösning i molnet är ett pålitligt och stabilt verktyg för att kunna leverera bästa kundupplevelse. Överväger du att flytta er kundkommunikationsplattform till molnet? Vi hjälper er att ta reda på fakta och besluta om en kontaktcenterlösning i molnet passar er verksamhet.

Ladda ned eboken
Migrera enkelt till molnet

Min lokala lösning fungerar bra – varför flytta?

Ett lokalt kontaktcenter blir ofta komplext att underhålla och kan kräva omfattande installationsresurser. Risken för ökade kostnader på grund av onödigt avancerade lösningar är helt enkelt högre. I molnet slipper du dessa omkostnader, och din IT-avdelning kan skifta fokus från underhåll av servrar och datorer för att i stället lägga mer tid på kärnverksamheten och strategiska initiativ.

Hur förändras upplevelsen för våra kunder?

Kundtjänsten genomgår nu en spännande tid av snabba och omfattande förändringar. Från att internt mest uppfattats som en kostnadspost till att nu vara en säljfunktion och värdeskapare. Kontaktcentret blir alltmer en plattform för att bygga personliga kundinteraktioner – och möta kunden där dom befinner sig. Det allt större behovet av digitala kanaler kan låta rörigt, men med ett molnbaserat kontaktcenter integreras chatt och sociala medier sömlöst. Kundupplevelsen blir helt enkelt mer träffsäker och relevant.

Hur påverkas våra medarbetare?

Bristfällig teknik kan ha en negativ inverkan på medarbetarnas välbefinnande, men lämpliga tekniska lösningar i kombination med rätt arbetskultur och processer kan underlätta medarbetarnas tillvaro. Det molnbaserade kontaktcentret innebär att personalen kan sitta var som helst och arbeta, såväl i hemmet som i kontorslokaler eller andra miljöer.